"Świat Masażu"

Piękno i Zdrowie
 

 
Strona Główna
Dodaj do ulubionych

Dotyk to najlepszy lek zarówno na ból jak i na stres.

 
Gdy boli nas głowa, odruchowo dotykamy skroni lub czoła.
Właśnie z dotyku, nacierania i namaszczania wyodrębnił się
masaż - dobroczynna forma dotyku.

Masaż jest jedną z najstarszych dziedzin wiedzy lekarskiej. Wywodzi się z Chin i Indii, gdzie wchodził w zakres rytuału religijnego. Pierwsze zapiski o nim znajdujemy już 3 000 lat p.n.e. w chińskim dziele Kung-Fu.

Dziś masaż odzyskuje dawną popularność. Jest jedną z najpopularniejszych metod walki ze stresem, dolegliwościami stawów czy układu krążenia. Z jego dobroczynnego wpływu korzystają zarówno osoby, które mają problemy ze zdrowiem,
jak i te, które przed takimi problemami chcą się uchronić.
 
 

Gabinet "Świat Masażu" oferuje zabiegi z zakresu masażu leczniczego, kosmetycznego oraz refleksoterapii stóp, prowadzone przez dyplomowanego fizjoterapeutę i refleksologa z wieloletnim doświadczeniem zawodowym.



                   

Masaż klasyczny.

To najpopularniejszy rodzaj masażu,który w zależności od zastosowanych technik może być pobudzający, relaksacyjny, leczniczy..... Może być wykonany w formie zabiegu częściowego, jak i całościowego. Każdy masaż wspaniale oddziałuje na układ nerwowy, przywraca prawidłowy rytm serca, właściwe krążenie krwi i pozwala się odprężyć. Powoduje przyspieszenie przemiany materii, polepsza odżywienie tkanek, reguluje napięcie mięśniowe, zwiększa elastyczność i sprężystość mięśni, ujędrnia skórę, uaktywnia przepływ limfy i ............... można by jeszcze długo wymieniać.
             

Refleksoterapia stóp.

Jest to metoda leczniczego masażu stóp, polegająca na stymulowaniu określonych punktów i stref odruchowych na stopach, odpowiadających poszczególnym narządom i układom ludzkiego ciała.
To terapia holistyczna(gr."holos" - "całość"), co oznacza traktowanie człowieka jako niepodzielnej całości, obejmującej zarówno ciało, umysł, jak i ducha.Terapia uciskowa powoduje reakcje fizjologiczne w organizmie, stymulując go do odzyskania stanu równowagi, a tym samym do samoleczenia. Refleksoterapia nie jest "techniką jednego zabiegu", pamiętajmy,że większość chorób "nosimy" w sobie od wielu lat.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                              

Cellulit.

Gładka, sprężysta i jędrna skóra bez nierówności to marzenie każdej kobiety. Niestety, szacuje się, że cellulit dotyka ponad 80 proc. kobiet - zarówno młodych, jak i starszych, z nadwagą i szczupłych. Lokalizuje się głównie w okolicy miednicy, kończyn dolnych i brzucha. Cellulit nie pojawia się z dnia na dzień. Prawdopodobieństwo jego powstania zwiększa się wraz z wiekiem, skóra staje się coraz cieńsza, ukazując każdą nierówność, a w ciele kumulują się toksyny.
Według definicji medycznej, cellulit związany jest z nieprawidłowościami w budowie, funkcjonowaniu oraz rozmieszczeniu tkanki tłuszczowej. Polega na obrzękowo-włóknisto-stwardnieniowych zmianach tkanki podskórnej. W obszarze objętym cellulitem następuje zastój płynu, w którym gromadzą się produkty przemiany materii, a w nich m.in. toksyny.

Przyczyny powstawania to m.in.:

·        Nieprawidłowe mikrokrążenie w tkance podskórnej

·        Osłabienie włókien kolagenowych w skórze

·        Dieta zbyt obfita w węglowodany i tłuszcze

·        Stres

·        Brak aktywności fizycznej

·        Zaburzenia hormonalne

·        Palenie papierosów, picie alkoholu

·        Skłonności genetyczne

Jak pozbyć się tego niechcianego gościa?

Nie da się ukryć , że terapia jest pracochłonna, poddająca próbie naszą systematyczność i wytrwałość. To walka na wielu frontach jednocześnie. Jednak już po 4-6 tygodniach przynosi zauważalne efekty. W przypadku bardziej zaawansowanego cellulitu na efekty trzeba poczekać nieco dłużej. Utrzymanie osiągniętego rezultatu jest już zdecydowanie mniej męczące i przyjemniejsze.

Podstawowe zasady terapii:

1.      Pobudzić przepływ krwi i limfy, by ułatwić organizmowi usuwanie niepotrzebnych produktów przemiany materii, szkodliwych substancji oraz nadmiernych ilości wody i tłuszczu.

2.      Przyspieszyć przemianę materii, by komórki tłuszczowe zaczęły pozbywać się zapasów.

3.      Poprawić ukrwienie – polepszy to odżywienie tkanek i oczyszczenie ich ze złogów.

Narzędzia do walki z cellulitem:

-       Ćwicz przynajmniej 2-3 razy w tygodniu, spalisz zalegający w tkance podskórnej tłuszcz i poprawisz ukrwienie skóry, dzięki czemu tkanka łączna odzyska elastyczność, pobudzisz przepływ limfy. Wzmocnisz mięśnie dzięki czemu ciało nabierze ładniejszych kształtów.

-       Rozciągaj mięsnie. Najprostszy stretching to zwykłe przysiady, unoszenie nóg i ćwiczenia w wykroku.

-       Korzystaj z masaży – pobudzą krążenie krwi i limfy, pobudzą temperaturę masowanych części ciała, a tym samym przyspieszą miejscową przemianę materii. Poprawią nawilżenie i jędrność skóry, uelastycznią mięśnie i poprawią samopoczucie.

-       Jeśli nie możesz poddać się masażom antycellulitowym, skorzystaj z drenażu limfatycznego. Jest to łagodna forma ręcznego masażu. Przy zaawansowanym cellulicie potrzebujesz 2-3 masaży w tygodniu prze 2 miesiące.

-       Wypróbuj refleksoterapię – na stopach znajdują się tysiące zakończeń nerwowych. Stymulując je za pomocą masażu uciskowego pobudza się przepływ energii w innych częściach ciała, krążenie krwi i limfy w kończynach dolnych oraz mobilizuje się organizm do efektywniejszego pozbywania się toksyn z organizmu.

-       Możesz skorzystać również z zabiegów antycellulitowych w gabinecie, np.okłady algami. Spowodują one, że skóra stanie się jędrniejsza i gładsza, a składniki aktywne wnikając w głąb tkanki pobudzają miejscową przemianę materii i drenaż.

-       Stosuj preparaty antycellulitowe jako przedłużenie zabiegów gabinetowych

-       Stosuj naprzemienny prysznic ciepłą i zimną wodą

-       Szczotkuj skórę w trakcie lub przed prysznicem włosianą szczotką lub masuj sizalową rękawicą (UWAGA niewskazane w przypadku żylaków i skłonności do pękających naczynek)

-       Unikaj gorących kąpieli, które rozciągają tkankę łączną, obniżając sprężystość skóry

-       Zażywaj letnich kąpieli w solance

-       Jeśli możesz korzystaj z sauny

-       Nie stosuj rygorystycznych diet

-       Nie noś zbyt ciasnych ubrań – hamują przepływ krwi, a tym samym sprzyjają zatrzymywaniu płynów i substancji toksycznych w organizmie

-       Zwracaj uwagę na to CO jesz, a co POWINNAŚ jeść

-       Unikaj przetworzonego przemysłowo pożywienia

-       Pamiętaj o antyutleniaczach, które zwalczają wolne rodniki i wzmacniają tkankę łączną; oraz bioflawonoidach (m.in. w wiśniach, borówkach, jeżynach, czerwonych winogronach, kaszy gryczanej), wzmacniających włókna kolagenowe

-       Jedz jedno jabłko dziennie- błonnik czyni cuda w twoim organizmie (może to być również banan, gruszka, marchew, kapusta)

-       Ogranicz do minimum spożycie cukru, soli i produktów z mąki pszennej

-       Rozsmakuj się w czerwonej herbacie, najlepiej pić ją 0,5 godziny po posiłku w ilości 3-5 filiżanek dziennie

POWODZENIA